Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Loetumad uudised

1
2
3
4
5
Võidujooks kosmoses kuhjab orbiidile rämpsu, mis ohustab elutähtsaid teenuseid EASi Eesti Kosmosebüroo korraldab käesoleval nädalal Eestis esimest korda kosmose küberturvalisuse konverentsi. Miks niivõrd väikesele (kosmose)riigile nagu Eesti kosmoseliikluse turvaline ja säästev haldamine korda peaks minema ja milliste probleemidega kosmosepoliitikas rinda pistetakse, räägib üks konverentsi peaesinejatest, USAs asuva kosmosevaldkonna jätkusuutlikke koostöölahendusi edendava sihtasutuse Secure World Foundationi tegevusprogrammide kavandamise direktor Brian Weeden.
New Scientist ⟩ Džässfüüsiku hull idee: universum võib olla iseõppiv superaju (3) Lapsena oli Stephon Alexander vaimustuses katkistest grafitiga kaetud rongivagunitest, mis seisid üle tee bussipeatusest, kus ta igal hommikul kollast koolibussi ootas. Grafitikunstnikud olid tema kangelased, nagu olid ka elukunstnikud tänavalt. Hiljem liitus ta hiphopigrupiga. «Tegin beatbox’i ja osalesin räpp-battle’itel (beatbox on muusikariistade helide jäljendamine ja rap-battle räpparite mõõduvõtt, võisturäppimine – toim). Seda, mida ma tegin, kutsuti toona samuti teadmiste pritsimiseks – harivaks tegevuseks,» meenutab ta.
New Scientist ⟩ Kas superdeterminism on vandenõu? «Ma pole kunagi millegi nii ebapopulaarsega tegelenud,» naerab teoreetiline füüsik Sabine Hossenfelder Frankfurdi süvauuringute instituudist (FIAS), olles ometi selgelt häiritud. Küsimus, mida ta uurib, puudutab kvantteooria suurimat müsteeriumi, nimelt, mis juhtub, kui hägune ja määramatu kvantmaailm destilleerida millekski piiritletuks, millekski reaalsuses tajutavaks. Kas sellise tekkeloo tulemus oleks täiesti juhuslik, nagu teooria viitab?
Back