Pildid: Discovery startis ISSi suunas

Mirjam Mäekivi
, Postimees
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

NASA kosmosesüstik Discovery startis USA aja järgi pühapäeva õhtul missioonile rahvusvahelisse kosmosejaama ISS, et viia selle pardale suur päikesepaneelide komplekt.

Süstik startis Floridast Kennedy kosmosekeskusest kell 19.43 kohaliku aja järgi, vahendab AFP. Kaheksa minutit hiljem jõudis Discovery orbiidile, liikudes edasi kiirusega 28 000 km/h.

Kava kohaselt kulub süstikul ISSini jõudmiseks kaks päeva. Seekordse missiooni stardijuhi Mike Leinbachi sõnul kulges Discovery õhkutõus täiuslikult. «Ma olen näinud palju starte... ja see oli visuaalselt kõige ilusam,» ütles Leinbach ajakirjanikele.

Discovery pidi seekordsele missioonile minema juba kuu aega varem, ent start lükkus korduvalt erinevate tehniliste probleemide tõttu edasi.

Missioon numbriga STS-119 kestab kaks nädalat. Selle käigus viiakse ISSi pardale suur päikesepaneelide komplekt, mis maksab 300 miljonit dollarit ja on pakitud 16-tonnisesse moodulisse, samuti uue uriinidestilleerija.

Paneelid hakkavad varustama vooluga pardalaboreid ja võimaldavad suurendada kosmosejaama alalist meeskonda kolmelt liikmelt kuuele. Nende paigaldamiseks peavad kaks astronauti väljuma neljal korral avakosmosesse.

Discovery seitsmeliikmelisse meeskonda kuulub ka varem kaks korda kosmoses käinud jaapanlane Koichi Wakata - seekord jäetakse ta esimese oma rahvuse esindajana orbitaaljaama pikemaks ajaks elama. ISSist lahkub novembris sinna viidud ameeriklanna Sandra Magnus.