Saada vihje

Selle ülilennukiga saab tulevikus üle Atlandi lennata vähem kui tunniga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Pau
Copy
Skreemr
Skreemr Foto: Charles Bombardier

Kanada insener ja leiutaja Charles Bombardier esitles sel nädalal oma verivärsket lennukikontseptsiooni, mis oleks võimeline lendama üle Atlandi ookeani kõigest 40 minutiga.

Atlandi ookeani ületamise rekordid on olnud paljude lennumasinate arendajatele märgilise tähtsusega. Charles Lindbergil õnnestus see 1927. Aasta 33 tunni, 30 minuti ja 29,8 sekundiga. Tänapäeva lennukitel kulub selleks ligi kuus ja pool tundi ning nüüdseks liinidelt kadunud Concorde’idel kolm ja pool tundi.

Bombardieri ülihelikiiruselise lennumasina töönimetus kannab nime Skreemr ning täiskiiruse saavutamiseks on selles ühendatud kolm tehnoloogiat: raketid, magneetilised rööpad ja scramjet-tüüpi reaktiivmootorid.

Esiteks kiirendatakse lennukit mööda erilist veele rajatavat rada, mis kujutab endast sisuliselt elektromagnetilist katapulti. Kiirenduse jätkamiseks ja õhku tõusmiseks käivitatakse lennuki küljes olevad raketimootorid ning edasi asuvad tööle juba scramjet'id, mis hoiavad lennumasina kiirusel, mis on vähemalt neli korda suurem heli omast. Täpsemalt 12 349 km/h.

Plaanide kohaselt on Skreemr reisilennuk 75 inimese jaoks. Mootorites kasutaks see vedela vesiniku kütuseelemente. Sel sajandil selline lennumasin Bombardieri sõnul reisijaid siiski vedama ei hakka - «see on pigem meie kujutluste väljendus».

Artikli foto
Foto: Charles Bombardier

Peamiseks probleemiks võib osutuda just kiirendusega seotu – kuidas peavad sellele vastu inimesed ja madalatel kõrgustel ka materjalid. Siiski on üsna sarnaste ideedega alles hiljuti välja tulnud ka Airbus.

Allikas: popularmechanics

Tagasi üles