Teadlane: väike osa neandertaallastest elab meis edasi

Berit-Helena Lamp
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Neandertaallast ja last kujutavad vahakujud Prantsusmaal Eyzies-de-Tayaci eelajaloo muuseumis Foto: AFP / Scanpix

Tartus geenifoorumil esines täna Eesti juurtega teadlane Svante Pääbo, kelle sõnul on väike osa praeguse inimese genoomist pärit kümnete tuhandete aastate eest elanud neandertaallastelt.

Leipzigi Max Plancki evolutsiooniantropoloogia instituudi evolutsioonigeneetika osakonna juhataja Svante Pääbo uurib umbes 40 000 aasta vanuse neandertaallase genoomi, vahendas ERR Uudised «Aktuaalset kaamerat».

«Hetkel töötame jätkuvalt neandertaallase genoomi kallal. See on genoom, mida kandsid meile evolutsiooniliselt lähimad sugulased, kes surid välja 35 000 aastat tagasi ja me võrdleme seda genoomi tänapäeva inimeste genoomiga. Selguma hakkavad geenid, mis on tänapäeva inimeste geenistruktuuris tähtsad, geenid, mis aitasid meil tekkida kui liigil ja eristavad meid planeedi teistest organismidest,» selgitas Pääbo.