Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Astronoomid avastasid kauguselt teise galaktikaparve

Astronoomid avastasid teiseks kaugeima galaktikaparve FOTO: SCANPIX

Saksa ja Jaapani astronoomide sõnul avastasid nad galaktikaparve, mis asub Maast 9,6 miljardi valgusaasta kaugusel.

Teadlaste arvates on see seni avastatutest kauguselt teine galaktikate kobar, kirjutab sciencedaily.com.

Uurijad said galaktikaparve jälile tänu Euroopa kosmoseagentuuri XMM-Newton observatooriumile, mis on Euroopa kõige suurem teadusuuringute satelliit.

Sealt saadud röntgenkiirguse andmetele lisati juurde veel Hawaii Mauna Kea teleskoobi abil saadud infrapunakiirguse andmed.

Tokyo ülikooli astronoom Masayuki Tanaka kinnitas, et Tauruse (Sõnni) tähtkujus avastati galaktikakobar.

«Tänu tänapäeva võimsatele teleskoobile ja satelliidile õnnestus meil jälile jõuda mitmele massiivsele galaktikale, mis asuvad Maast 9,6 miljardi valgusaasta kaugusel,» lisas jaapanlane.

Möödunud aastal teatati, et NASA röntgenobservatooriumi Chandra abiga avastati kõige kaugemal asuv galaktikaparv.

Parv sai tähistuse JKCS041 ja see asub Maast umbes 10,2 miljardi valgusaasta kaugusel. Teadlaste sõnul paistab see parv sellisena, nagu see oli ajal, mil universumi vanuseks oli alles veerand praegusest.

Back