Ameerika teadlaste uuring annab ühe võimaliku vastuse, miks tüdrukud kipuvad koolis poistest paremaid hindeid saama: õpetajad hindavad lapsi mitte ainult teadmiste, vaid ka õppetöösse suhtumise järgi.
Uuring: tüdrukute paremad hinded on seotud õppetöösse suhtumisega
Georgia ja Columbia ülikooli teadlased analüüsisid 5800 õpilase andmeid ja nende õppetööd lasteaiast viienda klassini, seejuures võrreldi õpilaste hindeid kolme eri tüüpi standardiseeritud testi sooritamisel saadud tulemustega, vahendas ERRi Uudised ERRi teadusportaali.
Nii selguski, et poiste testiskoorid ennustavad igal alal kõrgemaid hindeid, kui neile koolis tegelikult pandud on ja seetõttu pidi hinnete kujunemisel mängus olema veel midagi muud ja nii võtsid teadlased arvesse veel õppetöösse suhtumise.
See kujunes kuue omaduse põhjal: lapse tähelepanelikkus, püsivus, innukus õppida, iseseisvus õppimisel, paindlikkus ning organiseerimisvõime ja kuna tüdrukutel on need võimed keskeltläbi paremad kui poistel, selgitab see uurijate arvates esimeste kõrgemaid hindeid.
Uuring näitab esimest korda niivõrd suures ulatuses, et sooline ebavõrdsus hindamisel saab alguse varakult ning on tüdrukutele kasulik.