USA Kosmosejõudude katsetatud manöövrid on väga vajalikud ka uutel nii-öelda dünaamilistel kosmosemissioonidel, kuna ka satelliidid peaksid suutma vajadusel manööverdada ohtude eest või nende objektide suunas, mida operaatorid soovivad lähemalt jälgida.
See lähenemine erineb praegustest kosmoseaparaatidest, millest enamik on mõeldud jääma oma teenistuse jooksul kogu ajaks kindlasse orbiidipositsiooni.
Sellepärast ongi praegustel kosmoseaparaatidel üsna piiratud kütusevarud ja nende kütusepaagid pole ette nähtud kosmoses tankimiseks, kuid selle kütusetarkvaraga peab saama teha hädapäraseid kriitilisi liigutusi, näiteks kosmoseprügi eest kõrvale põiklemisel või aja jooksul madalamale laskunud kosmoselaeva kõrgemale tagasi suunamisel.
Kosmosevägi uurib aga enda jaoks uusi kosmoseaparaatide disainilahendusi, mis hõlmavad ka suuremaid kütusepaake ja tankimis- või hooldusporte ning muid orbiidile saadetavaid tugitaristuid, mis aitaksid satelliite teenindada.
USA õhujõudude sekretär Frank Kendall märkis, et X-37B manöövrid võivad oluliselt mõjutada kosmoseväe navigatsioonivõimekust tulevikus.
Salatsevad kõik
Kosmoseväed on oma katseaparaadi suhtes hoidnud üsna salajast joont, varjates selle võimeid ja tehnilisi detaile, kuna see konkureerib Hiinaga järgmise põlvkonna korduvkasutatavate kosmoselaevade väljatöötamisel. Jätkuvalt pole selge, millised need uued tehnoloogiad täpsemalt on või milleks neid kasutatakse.
Kosmoselennuk on hübriid kosmoselaeva ja lennuki vahel, mis suudab jõuda Maa orbiidile ja maanduda horisontaalselt nagu lennuk, suurendades seeläbi korduvkasutamise võimaluis ning sarnanedes kunagistele kosmosesüstikutele. Hiina on samuti katsetamas oma sarnast kosmoselennukit Shenlong, mis lõpetas hiljuti oma kolmanda missiooni pärast 268 päeva orbiidil viibimist. Ka Hiina hoiab oma korduvkasutatava kosmoselaeva detaile suures saladuses.