Brown lisas, et muusika abil on võib-olla võimalik aidata inimestel oma tundeid muuta ja kujundada ümber teatud mälestustega seotud emotsionaalne toon.
Muusika kasutamine õppimise parandamiseks
Järgmine küsimus, mida uuriti, oli muusika mõju uue teabe meeldejätmisele. Teadlased soovisid uurida, kas muusika kuulamine õppimise ajal aitab või takistab uue teabe omandamist ning kas teatud tüüpi muusika on teistest tõhusam.
Ren selgitas, et nad soovisid uurida muusika potentsiaali mälutehnilise vahendina, mis aitab meil teavet paremini meelde jätta.
Uuringus osales 48 inimest (25 neist naised) vanuses 18–24 aastat, kellele õpetati abstraktsete kujundite seeriat, kuulates kas tuttava tooni, rütmi ja meloodiaga muusikat või tonaalsuseta ja ebaregulaarset muusikat.
Kuulates tuttavat, regulaarselt struktureeritud ja seega väga etteaimatavat muusikat, suutsid osalejad kujundite järjestust kiiremini õppida ja meelde jätta, samas kui ebaregulaarne muusika takistas mälu kodeerimist oluliselt. Uurijad seostasid kiirema õppimise ja meeldejätmise aju võimega luua uus informatsioonile põhinev või struktureeritud raamistik.
Ren märkis, et sõltuvalt muusika tuttavlikkusest ja struktuurist võib see meie mälu kas aidata või takistada.
Teadlased leiavad, et nende tulemused võivad mõjutada muusikapõhiseid ravimeetodeid selliste seisundite puhul, nagu PTSD ja depressioon, või taastusravi strateegiaid vananeva elanikkonna jaoks, eriti nende seas, kellel on dementsus.
Ren on põnevil oma muusikaarmastuse ja inimmälu uurimise sidumise võimalusest, kuna tema järgmine uurimisetapp võib anda väärtuslikku tõendust muusikapõhiste sekkumiste arendamiseks vaimse tervise ja kognitiivse funktsiooni parandamiseks.
Muusika mõju õppimisele käsitlev uuring avaldati ajakirjas PLOS One.