NATO Siin on fotod Läänemerel luusivast Vene allveelaevast (8)

Copy
Portugali P3 Orioni merepatrull-lennuki pildistatud pilt Vene Kilo II klassi allveelaevast Läänemeres.
Portugali P3 Orioni merepatrull-lennuki pildistatud pilt Vene Kilo II klassi allveelaevast Läänemeres. Foto: NATO

NATO avaldas fotod Läänemeres seilavast Vene allveelaevast, mille jäädvustas Portugali P3-lennuk. NATO mereväejuhatus avaldas pildid Venemaa Kilo II klassi allveelaevast (täiustatud Kilo-klassi allveelaev), mille Portugali kaitsejõudude P3 merepatrull-lennuk tabas. Allveelaev tuvastati Läänemerel, mis rõhutab vajadust, et NATO jälgiks pidevalt Venemaa merendustegevust selles piirkonnas.

Tuvastatud allveelaev on B-608 Mozhaisk, mis kuulub Kilo II klassi, mida tuntakse ka nime all Project 636.3. See Vene allveelaevade klass on tuntud oma varjatuse ja arenenud tehnoloogia poolest, mis muudab selle mereväeoperatsioonides oluliseks vahendiks.

Kuigi NATO mereväejuhatus ei andnud täiendavaid üksikasju operatsiooni või allveelaeva tegevuse kohta, on ka avatud teabe (OSINT) allikad edastanud, et B-608 Mozhaisk tegutseb praegu Läänemerel.

Läänemeri on nii NATO kui ka Venemaa mereväeoperatsioonide jaoks tähtis piirkond, mis on jätkuvalt sõjalise seire ja strateegiliste liikumiste keskpunkt.

Vene projekti 636 allveelaevad on varustatud kuue 533 mm torpeedoraketiga ja võivad kanda kuni 18 ühikut relvi. Nad on võimelised tulistama erinevaid torpeedomudeleid, sealhulgas juhitavaid torpeedovariante, nagu TEST-71 ja USET-80. Enamik selle projekti allveelaevu suudab ka Klub-S tiibrakette tulistada, samas kui projekt 636.3 suudab eelkõige tulistada Kalibr-PL varianti.

Projekt 636.3 diiselelektriline allveelaev.
Projekt 636.3 diiselelektriline allveelaev. Foto: Chinatopix

Projekti 636 allveelaevadel on kaks diiselmootorit, mis täidavad akusid ja tagavad veojõu, kui laev tõuseb pinnale või sukeldub. Allveelaeva veab üks propeller, mis võimaldab maksimaalset kiirust 12 sõlme pinnal ja 18–20 sõlme vee all.

NATO poolt Portugali P3 merepatrull-lennuki rakendamine selle seireülesande jaoks rõhutab liikmesriikide ühiseid jõupingutusi, et pidada järelevalvet piirkonna julgeoleku üle. Täiustatud radari- ja seiresüsteemidega varustatud P3-lennukil on oluline roll mereseires, mis võimaldab NATO-l hoida võimalikel ohtudel silma peal.

Portugali P-3 Orion merepatrull-lennuk.
Portugali P-3 Orion merepatrull-lennuk. Foto: Wikimedia Commons

P-3 Orion on Lockheed Martini välja töötatud merepatrull-lennuk, mida kasutatakse peamiselt allveelaevade vastases tegevuses (ASW), pinnalähedases tegevuses (ASuW) ning seire- ja luureülesannetes (ISR). Algselt 1960. aastatel kasutusele võetud süsteem on tänu oma kaugeleulatuvusele, täiustatud radarile ja elektroonilistele jälgimissüsteemidele muutunud mereväeoperatsioonide üheks alustalaks. Lennuk on varustatud sonopoide, torpeedode ja laevatõrjerakettidega, mis võimaldavad tal tõhusalt jälgida ja rünnata allveelaevu ja veepealseid laevu.

P-3 Orion on laialdaselt kasutusel eri riikide merevägedes ning on tähtis vahend merepatrulli ja -järelevalve ülesannetes üle maailma. Kuna geopoliitilised pinged kestavad, on selline seire oluline piirkonna julgeoleku ja stabiilsuse tagamiseks. B-608 Mozhaiski teekond Läänemerelt Vaiksesse ookeani jääb tõenäoliselt jätkuvalt militaaranalüütikute huviorbiiti ja tähelepanu alla.

Venemaa mereväe kohalolek Läänemerel, eelkõige oma allveelaevade näol, on tingitud strateegilistest ja geopoliitilistest kaalutlustest. Läänemere lähedus Lääne-Euroopale ja mitmele NATO liikmesriigile muudab selle Venemaa jaoks kriitilise tähtsusega piirkonnaks oma läänepiiride kindlustamiseks ja võimsuse demonstreerimiseks. Allveelaevad mängivad tänu oma varjatule omadusele olulist rolli nende merede patrullimisel, tagades strateegilise juurdepääsu peamistele mereteedele ja tasakaalustades NATO suurenenud kohalolekut piirkonnas. See kohalolek toimib heidutusena, kaitstes Venemaa huve ja näidates tema võimet tegutseda rahvusvahelistes vetes.

Alikas: armyrecognition.com

Tagasi üles