Valminud on teisaldatav sild, mis võimaldab teha teeremonti ilma liiklust katkestamata. See uuenduslik moodulsild võimaldab sõidukitel ületada teetööde alasid ootamata või kõrvalteid kasutamata. Tuntud kui ASTRA sild, on see mõeldud muutma autojuhtide elu mugavamaks ja teetööliste töö turvalisemaks, vahendab newatlas.com.
Tehti valmis portatiivne sild, mis võimaldab liikluskatkestuseta teeremonti (1)
Konstruktsiooni loojaks on Šveitsi riiklik maanteeamet. Esialgset mudelit testiti juba 2022. aastal Šveitsi kiirteel A1, millele järgnes uue ja täiustatud versiooni katsetamine, mis on praegu käimas. Teine versioon paigaldati A1 teele selle aasta aprillis ja see jääb paigale kuni augustini.
Enne teetööde algust suletakse vastav teelõik üheks nädalavahetuseks. Seejärel tuuakse ASTRA silla osad öösel veoautodega kohale ja monteeritakse kokku, moodustades ülesõidukoha, mis ulatub üle kogu tööpiirkonna. Rambid mõlemas otsas tagavad sõidukite sujuva ülekäigurajale peale- ja mahasõidu.
Sõidukijuhid peavad ülekäigurajal siiski vähendama kiirust kuni 60 km/h. Samal ajal saavad teetöölised alustada teekatte lammutamist ja vahetamist ülekäigusilla all. Nad ei pea enam muretsema möödasõitvate autode pärast ning on kaitstud nii päikese kui ka vihma eest.
Lisaks saavad nad töötada päevasel ajal, kuna nende tegevus ei sega enam tihedat päevast liiklust, mis võimaldab neil vältida öötööd.
Kui teelõigu remont on lõpetatud, tõstetakse sild hüdrauliliselt 10 cm võrra üles ja liigutatakse motoriseeritud ratastel edasi järgmisele teelõigule. Kogu protsessi juhitakse kaugjuhtimispuldi abil ja seda saab korrata mitu korda, kuni kogu tee on remonditud.
Praeguse versiooni ASTRA silla pikkus on 257 meetrit, laius 7,57 meetrit ja kõrgus 4,65 meetrit. Tööala silla all on 100 meetrit pikk, 5,1 meetrit lai ja 3,1 meetrit kõrge.
Konstruktsioonielementide transportimiseks tööplatsile on vaja 16 veoautot madalapõhjaliste haagistega, mis teevad kokku 45 sõitu. Lisaks on vajalikud kolm kraanat ja kaks 14-liikmelist paigaldusmeeskonda.