Vesinikujalgratas Selle saab täis laadida loetud sekunditega

teadus.postimees.ee
Copy
HYRYD e-jalgrattad kulutavad sõiduks vesinikku, mille jaoks on olemas kompaktne päikeseenergial töötav vesinikugeneraator, mis võimaldab toota rohelist vesinikku.
HYRYD e-jalgrattad kulutavad sõiduks vesinikku, mille jaoks on olemas kompaktne päikeseenergial töötav vesinikugeneraator, mis võimaldab toota rohelist vesinikku. Foto: hydroride.eu

Enamik tänapäeval liikuvatest elektriratastest sõidavad akude abil, kuid mõned neist kasutavad hoopis vesinikukütust. HydroRide'i e-rattal on olemas ka kompaktne laadimisjaam vesinikupudelite täitmiseks, mille jaoks kulub väidetavalt vaid 3–10 sekundit.

Ei ole üllatav, et e-jalgrataste ülemaailmne turg kasvab 2030. aastaks hinnanguliselt peaaegu 120 miljardi USA dollarini. Valdav osa tänavatel liikuvatest e-ratastest on varustatud Li-ioonakudega, kuid nende laadimiseks võib kuluda palju aega.

Šveitsi tehnoloogiaettevõte HydroRide Europe AG loodab meelitada e-jalgratturid üle vesiniku kütuseelementide leeri, pakkudes võimalust laadida oma elektrirattaid ülikiirelt. Nende tootevalikus on olemas isegi kompaktne vesinikugeneraator, mis suudab 200 ml puhtast veest toota 20 g vesinikku umbes viie kuni kuue tunniga. Ettevõte märgib, et tema tanklas saab rohelise vesiniku tootmiseks kasutada võrgu asemel isegi päikeseenergiat, kuigi efektiivsuse ja töömahu näitajaid ei ole avalikustatud.

HYRYDi vedelikumahuti kinnitatakse e-jalgratta raamile ja mahutab 20 g vesinikku rõhu all umbes 1 MPa. H2UB vesinikugeneraator suudab 200 ml puhastatud veest toota 20 g vesinikku umbes viie kuni kuue tunniga.
HYRYDi vedelikumahuti kinnitatakse e-jalgratta raamile ja mahutab 20 g vesinikku rõhu all umbes 1 MPa. H2UB vesinikugeneraator suudab 200 ml puhastatud veest toota 20 g vesinikku umbes viie kuni kuue tunniga. Foto: hydroride.eu

Mõlemal juhul pannakse vesinik 25 cm pikkusesse pudelilaadsesse mahutisse, mille siserõhk on 1 MPa. HYRYD e-jalgratta raamile kinnitatav üks paagitäis vesinikukütust toidab 180 W võimsusega mootorit ja pakub kuni 60 km sõiduulatust. Kasutatud tühi anum on eemaldatav ja seda saab asendada täidetud vesinikupudeliga, mille jaoks kulub väidetavalt vaid 3–10 sekundit.

HydroRide'i tootevalikus on praegu sportlik e-ratta mudel, mis on kompaktne kolmekäiguline kokkupandav linnaratas, ja see kaalub 19,5 kg. Kõigil ratastel on tagumine mootor, mis võimaldab sõita kuni 23 km/h ja neil on ketaspidurid.

Kuigi pressimaterjalides ei ole täiendavaid spetsifikatsioone, on seal mainitud konteinervahetusjaama, mis töötab sarnaselt Gogoro akuvahetusjaamadele. Rattur, kellel on H2 otsa saanud, võib sõita vahetuspunkti ja võtta sealt laetud mahuti, paigaldada selle sealsamas HYRYDi e-rattasse ja seejärel jätta kasutatud tühi pudel vahetuspunkti, kus see väidetavalt päikeseenergia abil uuesti täidetakse.

Mis puudutab hindu, siis kõik HydroRide'i tooted on suunatud pigem rendiettevõtetele, mitte eraisikutele, nii et vesinikurattaga sõita soovijad peavad Euroopast otsima HYRYD sõidujagamisteenuse osutajaid.

Allikas: newatlas.com

Ettevõte näitas hiljuti oma tootesarja Amsterdamis toimunud MicroMobility messil ja valmistub nüüd 3. juulil Frankfurdis toimuvaks Eurobike'iks.
Ettevõte näitas hiljuti oma tootesarja Amsterdamis toimunud MicroMobility messil ja valmistub nüüd 3. juulil Frankfurdis toimuvaks Eurobike'iks. Foto: hydroride.eu
Tagasi üles