NASA testib Maal tehnikat, mida astronaudid hakkavad kasutama Kuul

teadus.postimees.ee
NASA astronaut Andre Douglas kogub Arizonas simuleeritud Kuul käigul pinnaseproove. Foto: NASA / Josh Valcarcel

NASA teeb Arizonas nädalapikkust välitesti San Francisco vulkaanilisel Kuu maastikuga sarnaneval väljal, et valmistuda Artemise kampaania ajal Kuu pinnal tegutsemiseks. Meeskonnaliikmetena osalevad välitestis astronaudid Kate Rubins ja Andre Douglas. Nad kannavad kosmoseülikonna makette, milles liiguvad mööda kõrbe, teevad erinevaid tehnikateste, riistvara kontrollimisi ja Artemise teadusoperatsioone.

Testi käigus töötavad kaks integreeritud meeskonda koos, harjutades Kuul tehtavaid operatsioone algusest lõpuni. Välimeeskond koosneb astronautidest, NASA inseneridest ja välispetsialistidest, kes teevad Arizonas simuleeritud Kuu uurimistöid, samal ajal kui NASA Johnsoni kosmosekeskuse lennujuhtide ja teadlaste meeskond Houstonis jälgib ja juhendab nende tegevusi.

Katse sisaldab nelja simuleeritud Kuul käiku, mis vastavad Artemis III missiooni kavandatud operatsioonidele, ning kuut kõrgtehnoloogia katset. Kõrgtehnoloogia katsete käigus demonstreerivad meeskonnad tulevaste Artemise missioonide jaoks potentsiaalselt kasutatavat tehnoloogiat, nagu liitreaalsusega navigatsiooniandmete kuvamine ja valgustusmajakad, mis aitavad meeskonnal maandurini tagasi jõuda.

Pariisi suveolümpiamängud 26. juulist 11. augustini
Vaata otseülekandeid Kanal 2-st, Duo 5-st, Postimehe veebist ja kuula raadio Kuku kajastusi. Venekeelsetele fännidele pakub põnevust Kanal 7.
Loe kõiki olümpiauudiseid siit.