Teaduslik uuring Neljandik maailma plastisodist pärineb viielt ettevõttelt

Copy
Toidu- ja joogitootjate ettevõtted olid ülekaalukalt suurimad reostajad. Teadlased soovitasid, et eriti toidu- ja joogitootjad peaksid tegema rohkem tööd oma plastijäätmete vähendamiseks, kuna nende tooted on suures osas mõeldud ühekordseks kasutamiseks.
Toidu- ja joogitootjate ettevõtted olid ülekaalukalt suurimad reostajad. Teadlased soovitasid, et eriti toidu- ja joogitootjad peaksid tegema rohkem tööd oma plastijäätmete vähendamiseks, kuna nende tooted on suures osas mõeldud ühekordseks kasutamiseks. Foto: Benson Ibeabuchi / AFP

Rahvusvaheline teadlaste rühm analüüsis umbes 1,87 miljonit keskkonnast leitud plastijäädet, mis korjati maailmas aastatel 2018–2022. 

Veerand kogu plastikjäätmetest on seotud vaid viie suurettevõttega ja enam kui poole moodustas vaid 56 ettevõtte toodang.

Karastusjookide tootjad Coca-Cola ja PepsiCo olid vastutavad vastavalt 11% ja 5% jäätmete eest. Neile järgnesid rahvusvahelised toidu- ja joogitööstuse gigandid Nestlé ja Danone ning üks maailma juhtivaid tubakatootjaid Altria.

Toidu- ja joogitootjate ettevõtted olid ülekaalukalt suurimad reostajad, vahendab sciencealert.com

Viimase viie aasta jooksul läbi viidud ülemaailmse programmi käigus, mis hõlmas 84 riiki ja 1576 kogumisaktsiooni, on kindlaks tehtud, et kaubamärke saab kasutada plastitootjate vastutusele võtmiseks nende toodete eest, mis reostavad keskkonda. Uuring näitas, et 50 protsenti keskkonnast leitud plasttoodetest olid ilma kaubamärgita, mis rõhutab tootjapoolse aruandluse vajadust.

Globaalselt viie suurima kaubamärgi hulka kuulusid The Coca-Cola Company (11 protsenti), PepsiCo (5 protsenti), Nestlé (3 protsenti), Danone (3 protsenti) ja Altria (2 protsenti), mis kokku moodustasid 24 protsenti kõigist märgistatud toodetest ning 56 ettevõtet olid vastutavad enam kui 50 protsendi eest. Ühekordse kasutusega ja lühiealiste plasttoodete kasutamise vähendamine suurimate reostajate poolt vähendaks oluliselt globaalset plastireostust.

Tagasi üles