Astronoomid kogunevad Londonis lõhkise küna ümber: nad nimelt ei tea (enam), mis universumis toimub (5)

Võib juhtuda, et peame oma teooriad universumist ümber hindama, hoiatavad Londonis peagi kogunevad kosmoloogid. Kõik senised teooriad ei pruugi olla igavesti vettpidavad. Pildil on must auk, üks universumi müsteeriumidest. Foto: Vadim Sadovski / Shutterstock

Londoni Kuninglikus Seltsis (London's Royal Society) kogunevad õige pea mitmed tunnustatud astronoomid, et arutada universumi mõistmise kõige põhilisemaid aspekte, teatab The Guardian

Kosmoloogia suurkujud kavatsevad üle vaadata mõned põhiteooriad, sealhulgas rohkem kui sajandivanuse teooria, mis väidab, et universum paisub kiirenevalt.

«Kosmoloogias kasutame me praegu mudelit, mis formuleeriti esmakordselt juba 1922. aastal,» ütles üks organisaatoritest, Oxfordi kosmoloog Subir Sarkar, viidates ajale, mil Vene astronoom Aleksander Friedman pakkus välja kosmilise laienemise võimaluse, lähtudes Einsteini üldrelatiivsusteooriast.