Inimeste kosmoseprügi jõuab Marsile ja see võib tulnukate leidmise võimalusi kasvatada

teadus.postimees.ee
NASA marsikulgur Curiosity uurib sealt ka võimalikke elu jälgi. Varsti (kuid sinna on veel aega) võib planeedile kukkuda inimeste tekitatud kosmoseprügi. See aga tähendab, et tsivilisatsiooni jäljed võivad kogemata igale poole jõuda. Foto: NASA/JPL-Caltech/MSSS/SWNS/Scanpix

Septembris 2022 põrutas NASA DARTi (Double Asteroid Redirection Test) missiooni kosmoseaparaat asteroidi Dimorphos sisse kiirusega 22 530 kilomeetrit tunnis, et testida asteroidide suunamuutuste tekitamise võimalusi ning aru saada tagajärgedest. Selle sündmuse kaja on jõudnud juba päris kaugele.

Teadlaste avaldatud uurimistöö kirjeldab üksikasjalikult, kuidas 6000 ja 13 000 aasta pärast võib selle kokkupõrke praht Marsile jõuda ja jätta selle pinnale 300 meetri suurused kraatrid.

Asteroidid mängivad meie apokalüptilises kujutlusvõimes suurt rolli. Lõppude lõpuks ei pääsenud ka dinosaurused kosmosest tulnud tulekerasurmast. Miks peaksid imetajad end erandiks pidama? Ja muretsemiseks on põhjust.