ULME SAAB TEOKS Transpordiameti hinnangul on lennutaksode kasutuselevõtt lähiaastate küsimus

Copy
Järelevalveametitele tähendab lennutaksode tulek uute ülesannete lisandumist, kuna uudsed õhusõidukid tuleb registreerida, ettevõtted sertifitseerida ning nende üle teha järelevalvet. See tähendab olemasoleva õhuruumi muutmist ja uute digitaalsete tarkvarapõhiste süsteemide kasutuselevõttu.
Järelevalveametitele tähendab lennutaksode tulek uute ülesannete lisandumist, kuna uudsed õhusõidukid tuleb registreerida, ettevõtted sertifitseerida ning nende üle teha järelevalvet. See tähendab olemasoleva õhuruumi muutmist ja uute digitaalsete tarkvarapõhiste süsteemide kasutuselevõttu. Foto: verticalaerospace/instagram

Sel nädalal ilmus Ühendkuningriigis lennunduse tulevikku puudutav «Future of Flight» plaan, mille järgi muutuvad droonid ja muud lendavad sõidukid aina enam transpordi loomulikuks osaks. Esimene lendav takso võib saareriigis startida 2026. aastal ja kaks aastat hiljem võib saada taevas tavapäraseks sõidukiks, kui valitsuse plaan teoks saab.

Kuidas on lood lennutaksode kasutuselevõtu valmidusega Mandri-Euroopas ja meil?

Transpordiameti mehitamata lennunduse osakonna juhataja Priit Rifki sõnul on lennutaksode kasutuselevõtt Euroopas ja ilmselt kogu maailmas lähiaastate küsimus.

«Euroopa lennundusamet (EASA) on välja töötanud paketi uusi regulatsioone, mis hakkavad reguleerima eVTOL ja sertifitseeritud kategooria mehitamata õhusõidukite süsteemide (UAS) sertifitseerimist, nende lennutegevuseks vajalikke lube, pilootide pädevust, tootmise- ja disainorganisatsioonide ja õhuruumi puudutavad nõuded. See regulatsioonide pakett toetab inimeste ja kaupade veoks loodud eVTOL ja sertifitseeritud kategooria õhusõidukisüsteemide kasutusele tulekut. Paraku sarnaneb see konventsionaalse lennunduse reeglitega, kuna tegemist on kõrge riskiga tegevustega,» selgitas Rifk Postimehele.

Tagasi üles