Kuidas elu Maale sai – võimalik, et nende laialt levinud kosmoselaevade abil (2)

teadus.postimees.ee
Uuendatud 19. veebruar 2024, 23:05
Just selline näeb välja mikroskoopiline kosmoselaev, mille rolliks võib olla elu levitamine Universumis. Pildil on kodutolmu elektronmikrofoto. Foto: Flickr

Elu on ilmselt universumis üsnagi levinud. Hiljuti asteroidilt Bennu Maale toodud pinnaseproovidki kinnitasid, et sellelgi on olemas kõik elemendid, et pakkuda alust elule, mida näeme Maal. Gruusia õpetlane Osmanov rikastab aga seda pilti veelgi, tuues mängu imepisikesed, kuid laialt levinud kosmoselaevad, mille kukil suudaksid elumolekulid ka väga kaugete vahemaade taha kulgeda.

Hiljutine uurimus pakub uut vaatenurka elu päritolule ja levikule kosmoses, uurides kosmilise tolmu potentsiaali kui elu kandjat galaktikas. Töö, mille tegi Z.N. Osmanov Tbilisi vaba ülikooli füüsikakoolist Gruusias, käsitleb panspermia teooriat – ideed, et elu võib levida tolmu, asteroidide ja komeetide abil läbi galaktika või isegi kogu universumi.

Elu varajane algus Maal