Insenerid demonstreerisid, kuidas isejuhtivaid sõidukeid on võimalik väga lihtsalt hulluks ajada

Copy
Toyota isejuhtiva süsteemi monitor.
Toyota isejuhtiva süsteemi monitor. Foto: Yuya Shino / Reuters

Duke'i ülikooli insenerid demonstreerisid «MadRadari» meetodit, millega suudeti autode radariandurid sedavõrd segadusse ajada, et masin ilma igasuguse reaalse ohuta «turvalisuse tagamiseks» kraavi keeras.

Katset esitlenud professorid Miroslav Pajic ja Tingjun Chen arvavad, et sellesama radarisüsteemi hulluks ajamise häki abil on võimalik sõidukiga teha peaaegu kõike.

Eurekalert.org kirjutab, et MadRadari tehnoloogia suutis varjata tegeliku auto lähenemist, luua fantoomauto sinna, kus seda tegelikult ei ole olemas, või isegi petta radarit arvama, et auto on järsult kõrvale kaldunud oma tegelikust kursist. Ja seda on võimalik teha silmapilkselt, ilma et sel oleks eelnevaid teadmisi ohvri radari tehnilisest spetsiifikast, mis on radarite turvalisusele kõige muret tekitavamaks ohuks.

Videost on näha, kuidas tehnoloogia loob fantoomauto ja petab radari arvama, et reaalne auto on oma tegelikust kursist kõrvale kaldunud:

Tagasi üles