Eesti vedajaid huvitavad elektriveokid aina enam, soetamine jääb sageli kalli hinna taha

Copy
Artikli foto
Foto: Siim Verner Teder

Eesti teedel liikleb praegu kolm elektriveokit ning transpordifirmade huvi elektriveokite vastu on kasvav. Samas ei toeta investeeringu kapitalimahukus ega ka olemasolev laadimisvõrgustik veel nende laiapõhjalisemat kasutust. Ekspertide sõnul on raskeveokitele mõeldud tehnoloogiatest elektriveokite näol lisaks biometaanil sõitvatele veokitele tegu heitmevaba lahendusega, mis aitab täita seatud kliimaeesmärke.

DPD Eesti tegevjuhi Remo Kirsi sõnul mängib olulist rolli elektriveoki soetamisel just viimase miili ehk etapi kaupade transpordile väga tugev hinnasurve, mis viib olukorda, kus logistikafirmadel on keeruline isegi osta uut diiselveokit. «DPD Eesti veokipargis on 60 jaotusveokit, millele kestlikumat alternatiivi otsime. Kasutame praegu nii taastuvtoorainel põhinevat diislikütust HVO kui ka biogaasi. Testime elektriveokit, et leida, milline on see õige tehnoloogia, kuidas ennetada CO2 teket. Saadud kogemus näitab, et elektriveokitele üleminek oleks potentsiaalne samm, kuidas vähendada veokipargi keskkonnakoormust, ent praegu takistab seda nii puuduv laadimistaristu kui ka liiga pikk laadimisaeg,» rääkis Kirss.

Elektriveokitele üleminek oleks potentsiaalne samm, kuidas vähendada veokipargi keskkonnakoormust, ent praegu takistab seda nii puuduv laadimistaristu kui ka liiga pikk laadimisaeg.

Tagasi üles