NEW SCIENTIST Maailmalõpp võib edasi lükkuda: vihjed kosmosest annavad elulootust (3)

Stuart Clark
, New Scientist
Miljardite aastate pärast hakkab meie kodutäht kustuma, kuid veel enne kokkutõmbumist paisub see punaseks hiiglaseks. Sel ajal peaksime siit lahkuma, aga kuhu? Teadlastel on sellele küsimusele juba vastused olemas. Foto: NASA/SDO

Me kõik teame, et Päike kustub teadlaste arvates viie miljardi aasta pärast ning planeet Maa hukkub selle käigus. Healoomuline soojendav täht muutub hiiglaslikuks, sadu kordi suuremaks kui praegu. Selle käigus peaksid hävima kõik sisemise ringi planeedid, sealhulgas meie oma. Kuid kosmosel on meile lootusrikkaid vihjeid parema tuleviku kohta.

Kas kõik läheb ikka nii, nagu oleme kogu aeg arvanud?

Oleme hiljuti saanud esimest korda jälgida teiste samasuguste tähtede suremist. Imekombel näib, et mõned planeedid suudavad need apokalüptilised perioodid üle elada. Sellised tähelepanekud panevad kahtluse alla ka meie Maa paratamatu suremise loo ja annavad lootust, et koduplaneet võib kuidagi isegi Päikesest endast palju kauem vastu pidada.

Isegi kui seda ei juhtu, pole kõik veel kadunud. Uuring annab meile vihjeid ka selle kohta, kuhu inimkond võiks sel ajal kõige kindlamalt varjuda.