Tehisintellekt võib töötajate oskusi rikastada, kuid häid töötajaid ka aeglustada

Copy
Mõni töötaja saab tehisintellekti abiga oskusi juurde, mõni oma valdkonna hea spetsialist aga teeb oma asju tehisintellektist niigi paremini. Pilt on illustreeriv.
Mõni töötaja saab tehisintellekti abiga oskusi juurde, mõni oma valdkonna hea spetsialist aga teeb oma asju tehisintellektist niigi paremini. Pilt on illustreeriv. Foto: Fauxels / Pexels

Viimase aastaga on toimunud suur läbimurre tehisintellekti (TI) vallas. Pea kõik võivad tehisintellekti enda kasuks tööle panna, et luua tekste, pilte, videoid ja muusikat. Kuidas mõjutab see töötajaid ja tööandjaid, kas arendab või hoopis pärsib meie oskusi?

EBSi koolitaja ja TalTechi TI-tudeng Kristiina Tuisk selgitab, et just keele- ja pildimudelitel põhinevate tehisintellekti tööriistade kättesaadavus segab ära töövõtjate kaardipaki: «Need tööriistad võimaldavad töötajatel nii oma seniseid ülesandeid kiiremini ja paremini täita kui ka laiendada oma võimete spektrit.»

EBSi koolitaja ja ettevõtte Agrello TI-arenduste juht Jarmo Tuisk lisab, et TI võib teatud töid automatiseerida ja kiirendada ning aitab töötajatel avastada oskusi, mille saavutamine oleks muidu väga keeruline.

Tagasi üles