Järjekordne NASA asteroidikütt lennutati jahiretkele

Marek Strandberg
, teaduse- ja tehnikatoimetuse juhataja
A SpaceX Falcon Heavy rocket with the Psyche spacecraft sits on launch pad 39A at NASA's Kennedy Space Center in Cape Canaveral, Florida, on October 11, 2023. NASA and SpaceX are targeting October 12, 2023, at 10:16 a.m. EDT for launch of the Psyche mission from Kennedy Space Center to the main asteroid belt between Mars and Jupiter. (Photo by CHANDAN KHANNA / AFP) Foto: CHANDAN KHANNA

Reedel, 13. oktoobril lennutati Floridast taevasse kosmoseaparaat Psyche. On rehkendatud, et sihtpunktiks oleval metalsel asteroidil on haruldasi materjale kümne miljardi dollari jagu. Mine võta kinni – ja just seda tegema minnaksegi.

Kehva ilma tõttu nihutati raketi Falcon Heavy start päeva jagu edasi. Eesti aja järgi kell 17.19 käivitati Floridas Kennedy kosmosekeskuses värskelt tangitud raketi mootorid ja sujuvalt nagu tramm rööbastel vedas Space Xi loodud kosmoserakett Psyche taas Maa orbiidile ja sealt edasigi ning algas 2,5 miljardi kilomeetri pikkune teekond asteroidi 16 Psyche juurde. Korduvkasutatavad kiirendusraketid irdusid ja maandusid täpselt kosmodroomil selleks ettenähtud platsidele, kinnitades veel kord, et raketiehitamise minek riigi kätest eraärile on end igati õigustanud: muiste oleksid need abijõud pärast starti muutunud vanarauaks.