Rootsi teadlaste saavutus võib väljasurnud liigid ellu äratada

TOPSHOT - Daniela Kalthoff, in charge of the mammal collection at the Museum of Natural History in Stockholm, examines a dry specimen of a Tasmanian tiger on September 26, 2023. Scientists have for the first time recovered RNA from an extinct species, the Tasmanian tiger, raising hope for the resurrection of animals once thought lost forever, Stockholm University researchers told AFP. (Photo by Jonathan NACKSTRAND / AFP) / TO GO WITH AFP STORY by Pia OHLIN Foto: JONATHAN NACKSTRAND

Teadlased on esimest korda suutnud taastada väljasurnud liigi RNA. See annab lootust, et kunagi võib olla võimalik kadunud liike tagasi tuua, aga on ka oluline edusamm pandeemiliste viiruste uurimisel.

«RNA-d pole varem väljasurnud liigilt eraldatud ja järjendatud,» ütles projekti kaasjuht, Stockholmi ülikooli evolutsioonigenoomika professor Love Dalén. «Kinnitus, et väljasurnud liikide RNA taastamine on võimalik, kujutab endast väikest sammu selle suunas, et võibolla saaks tulevikus väljasurnud liike taaselustada,» ütleb ta.