Lisaks toitumis- ja pesitsuspaiga muutusele võivad tuugenid häirida ka lindude rännet. Kokkupõrkes tuugeniga on lindude hukkumise määr ligikaudne, sest andmestikku, mis eeldab linnu liikumise täpset jälgimist, on keeruline koguda: eelkõige on selleks vaja teada rändekiirust, -suunda, -kõrgust ning ööpäevaseid ja aastaajalisi erinevusi. Neid nimetatuid andmeid võimaldavad õnneks koguda tänased GSP-saatjad.
Neljal aastal (2018–2021) jälgiti GPS-saatjatega Ida-Atlandi rändeteel oluliselt vähenenud arvukusega suurkoovitajate (Numenius arquata arquata) rännet, kuna liigi teele jäävad meretuulepargid. 51-lt suurkoovitajalt (teiste seas kuuelt Eestis pesitsenud linnult) kogutud andmed näitasid, et ränne kulgeb üle kogu Läänemere, kuid kevadel Lääne-Euroopa talvitamisaladelt naastes kulgeb suur osa rändest mere ja vaid 6% ainult maismaa kohal. Just Läänemere lääneosas ristub suurkoovitaja tee tuuleparkidega ning veelgi enam – enamik rajatud tuuleparke asuvad suurkoovitaja peamisel rändeteel.
Valdavalt rändab suurkoovitaja madalamal kui 250 meetrit – mere kohal madalamalt kui maismaal, kevadel kõrgemal kui sügisel –, mistõttu on kokkupõrge tuugeniga tõenäolisem rootori tööraadiuses. Kõrgeimate tuugenite laba küündis 188 meetri kõrgusele, laba väikseim kõrgus merepinnast oli aga ainult 20 meetrit.
Kokkupõrkeriski hindamisel lähtusid teadlased eeldusest, et tulevikus ulatuvad tuugeni labad 150–300 meetri kõrgusele, sest tehnoloogia areneb ja uued tuugenid on senistest võimsamad. Rände kõrguse mediaan ehk kõrgus, millest pool rändest kulgeb madalamalt ja pool kõrgemalt, oli sügisel 60 meetrit ja kevadel 150 meetrit.
Kokkuvõttes tähendab see, et sügisel kulgeb suurkoovitaja rändest 65–75% kõrgusel, kus on oht tuugeniga kokkupõrkeks. Kevadel rändavad suurkoovitajad aga 50–62% kõrgusel ning kui välja arvata rootori tööraadiusest allpool kulgev ränne, siis vastavalt 27–37% ja 22–34% kõrgusel.