OTSEÜLEKANNE Mis asi on raskusjõud ja kas kvant- ning relativistlik maailm suudavad jõuda «kokkuleppele»?

Sdvsdf sdfvsdfv
Sdvsdf sdfvsdfv Foto: CMV

Tänase päevani ei teata täpselt, mis asi on gravitatsioon. Me tajume selle mõju ja oskame seda arvutada. Aga mis on gravitatsiooni olemuseks, on jätkuvalt teadmata. Kas sellest loengust saate rohkemat teada selgubki, kui kuulate ära selle loengu. Loeng on inglisekeelne.

Mairi Sakellariadouvaras​​Tartus toimuva rahvusvahelise gravitatsiooniteooria konverentsi «Geometric Foundations of Gravity 2023» avalik loeng toimub teisipäeval, 20. juunil kell 18.15 Tartu tähetornis. Ingliskeelsel loengul räägib professor Mairi Sakellariadou varase universumi mõistatustest.

Mairi Sakellariadou
Mairi Sakellariadou Foto: CMV

Loeng annab ülevaate meie praegusest arusaamast varajase universumi kosmoloogia kohta, kus ettekandja tutvustab standardse kosmoloogilise mudeli õnnestumisi ja lahtisi probleeme ning vaatluste ja katsete rolli, mille suhtes me oma teooriaid testime. Loengus arutleb professor Sakellariadou astrofüüsika, kõrgete energiate füüsika ja gravitatsiooniteooriate vastastikust mõju, mille eesmärk on harutada lahti meie universumi saladused, ning ettekandja selgitab veelkordselt vajadust teooria järele, mis hõlmaks kvantmehaanikat ja üldrelatiivsusteooriat.

Mairi Sakellariadou on füüsikateoreetik, kes tegeleb osakestefüüsika, gravitatsiooni ja kosmoloogiaga, keskendudes varajase universumi füüsikale. Ta õppis Ateena ülikoolis matemaatikat ja seejärel Cambridge'i Ülikooli astronoomiainstituudis astrofüüsikat.Ta sai doktorikraadi Massachusettsi Tuftsi ülikoolis. Pärast järeldoktorantuuri Pariisi Pierre'i ja Marie Curie Ülikoolis, Zürichi Ülikoolis, Genfi Ülikoolis ja Euroopa Tuumauuringute organisatsioonis sai temast Ateena Ülikooli kaasprofessor. 2005. aastal liitus ta Londoni King's kolledžiga dotsendina ja 2011. aastal määrati ta teoreetilise füüsika professoriks. Mairi Sakellariadou on Euroopa Füüsika Seltsi gravitatsioonifüüsika osakonna juhataja ning praegu ka seltsi president. Ta on mitmesuguste koostööprojektide ja konsortsiumide liige, sealhulgas LIGOteaduskoostöö, LISA konsortsiumi ja MoEDAL-i osakestefüüsika eksperimendi liige.