Akadeemik Enn Saar pälvis Harald Kerese medali

teadus.postimees.ee
Eesti Teaduste Akadeemia andis täna akadeemik Enn Saarele (vasakul) üle akadeemik Harald Kerese medali. Foto: Maarja-Liisa Plats

Eesti Teaduste Akadeemia andis täna akadeemik Enn Saarele üle akadeemik Harald Kerese medali. Saar pälvis medali panuse eest tumeaine avastamisel ja universumi kärgstruktuuri uurimiseks vajalike statistiliste meetodite väljatöötamisel.

Akadeemia asepresident Arvi Freiberg andis medali üle Tartu Ülikooli Tartu observatooriumis Tõraveres, kus Enn Saar töötas aastatel 1968–2015. Freiberg tõi esile, et Enn Saar on lisaks teadlasekarjäärile tegelenud ka spordiga ja ta oli suurepärane alpinist. Saar on ka üks kaasaegse teaduslike tekstide loomise ja küljendamise tööriista LaTeX maaletoojaid.

«Tema panus teadusesse ja teadusmõtte arengusse on aga veel silmapaistvam. Ta on enamiku matemaatiliste meetodite autor, mida Tartu kosmoloogid ja galaktikate uurijad on rakendanud tumeaine ja universumi ehituse uurimisel,» põhjendas akadeemia president Tarmo Soomere otsust anda preemia just Saarele.

Akadeemial on kokku kaheksa nimelist medalit. Need antakse Eesti teadlasele, kel on väljapaistvaid saavutusi oma teadusvaldkonnas.

Haral Kerese medaliga tunnustatakse silmapaistvat teadlast astronoomia, füüsika ja matemaatika alal. Varem on medali saanud 2019. a Jaan Einasto ja 2013. a Ülo Lepik.