Skelett või kivi? Marsikulgur leidis planeedilt veel ühe kummalise objekti

teadus.postimees.ee
Astrobioloog oli üllatunud: esmapilgul tundub, et Marsi maastikult turritab välja kellegi skelett. Pildil on see näha varjudega pulkade reana keskel veidi paremal. Foto: NASA

Kosmoseagentuuri NASA marsikulgur Curiosity pildistas oma mastikaameraga kuu alguses üles veidra ribidega skeletti meenutava moodustise, mis köitis  astrobioloogi tähelepanu. Varem on Marsi pinnalt leitud seletamatuid kivist sambaid ja hea fantaasia korral nähtud nii sissepääse tunnelitesse kui tehislikke torne, kuid seni on kõigile neile nähtustele leitud mõni lihtne seletus.

Marsikulgur Curiosity leidis oma mastikaameraga kummalise objekti 1. aprillil. Sellel on näha korrapäraselt väljaulatuvaid ogasid, mis, nagu sotsiaalmeedias kirjeldatakse, näeb peaaegu üsna usutavalt välja nagu mõne iidse sauruse või kala fossiilne skelett, millest suurem osa on liiva alla mattunud.