5000
kilomeetrit torujuhet sobib USAs ammoniaagi transportimiseks.
2021. aasta juulis näitas Amogy esimest korda, et tema süsteem suudab pakkuda droonile 5 kilovati jagu energiat. Võrdluseks, standardne ammoniaagi krakkimissüsteem sellise koguse vesinikuenergia saamiseks on tavaliselt suure transpordikonteineri suurune. Samuti sillutas see teed 100-kilovatise traktori demonstratsioonile 2022. aasta mais, millele järgnes 2023. aasta jaanuaris 300-kilovatise veoauto demonstratsioon. Ettevõte töötab praegu selle nimel, et demonstreerida puksiirile mõeldud ühemegavatist süsteemi.
Paljudes riikides on juba olemas nii torujuhtmed kui sadamarajatised ammoniaagi käitlemiseks, sest seda toodetakse tööstuslikult põllumajandusväetisena kasutamiseks. Ainuüksi USA-l on rohkem kui 5000 kilomeetrit ammoniaagitorustikku, võrreldes 2500 kilomeetri pikkuse torujuhtmega vesiniku transportimiseks – kuid ammoniaagiga töötavate sõidukite toetamiseks oleks vaja enam.
Aastas toodetakse 150 miljonit tonni ammoniaaki. 80 protsenti tööstuslikult toodetud ammoniaagist kasutatakse väetiste koosseisus ning ülejäänud osa plasti, sünteetilise kiu ja vaigu tootmises; farmaatsias, lõhkeainetes, külmutusagensina ja kodukeemias.
Teine väljakutse on see, et ammoniaagi tootmisel on endiselt suur süsinikujalajälg, kuna standardne tööstusprotsess kasutab maagaasi, ütleb Ghassan Wakim mõttekojast Clean Air Task Force. Madala süsinikusisaldusega ammoniaagi tootmine eeldaks süsiniku kogumise kasutamist.
Wakim ütleb, et puhtamad alternatiivsed meetodid võiksid ideaaljuhul kasutada taastuvatest energiaallikatest saadavat elektrit, et vee lõhustamisel saadavat vesinikku ammoniaagiks muundada.
Algselt populaarteaduslikus ajakirjas New Scientist ilmunud artikkel ilmub Postimehes väljaande loal. Inglise keelest tõlkis Aleksander Laane.
Amogy kodulehel on öeldud, et aastatel 2024–2025 plaanitakse jõuda konteinerlaevadele sobiva suurusega seadmeteni, mille võimsus on 10 MW ja enam.