Eesti füüsik: Elon Musk on tõmmanud käima kosmosepsühhoosi sae – suur hulk inimesi võib surma saada (13)

Riho Nõmmik
, füüsik
Selline on kunstniku nägemus Maalaadseks muudetud – terraformeeritud – Marsist. Kosmosefüüsik Riho Nõmmik peab seda nägemust massipsühhoosi turgutavaks fantaasiaks. Foto: Wikimedia Commons / D Mitri

Inimesi kosmosesse meelitades on kujunemas üks suuremaid, osalt ka ärilisi massipsühhoose inimkonna ajaloos. Isegi leebelt hinnates on inimeste elusana Marsile jõudmine väga väikse tõenäosusega sündmus. Väiksem veel on lootus, et kosmoserändurid sealt elusate ja tervetena tagasi jõuavad.

Ajakiri «Akadeemia» tunnustas oma autorit, füüsik Riho Nõmmikut loo «Reis Marsile. Milleks?» eest. See on viimane lugu triloogiast. Nõmmik sedastab esimeses kolmest artiklist ohu, mida kujutab endast kosmiline radiatsioon neile inimestele, kes saavad olema esimesed, kes otse või Kuu vahepeatuse kaudu Marsile jõuavad. Nõmmik osutab sellele, et nende elusa ja tervena tagasitulek on väga ebatõenäoline. Triloogia teises loos esitab ta lugejale ka asjakohaseid arvutusi. Siinkohal toob Postimees ära Riho Nõmmiku kõne kokkuvõtte, mille ta pidas 24. märtsil Tartus kirjanike majas. Selle aasta 26. veebruaril tähistas Riho Nõmmik oma 87. sünnipäeva.