Viis võimalust kiireks enesehävitamiseks ehk miks me kuskil tulnukaid ei näe? (3)

Kaido Einama
, ajakirjanik
Üks inimkonna huku põhjustest võib olla asteroid või kosmiline kokkupõrge, mis hävitab elu maal, kuid on veel neli reaalset võimalust, mis tsivilisatsiooni varsti üsna kiirelt lõpetavad. Teadlaste arvates ongi mõistusega elul üsna lühike iga. Foto: Peace,love,happiness / Pixabay

Miks me pole juba kohanud teisi tsivilisatsioone ning miks pole käegakatsutavaid märke Maad külastanud tulnukatest? NASA teadlastel on selle kohta teooria, mis inimkonnale endale üldse ei meeldiks, kuna ennustab ka meile kiiret lõppu.

Hiljuti avaldatud teadustöös selgitatakse, et elu saab tekkida ning sellest mõistuslik elu ja tehnoloogiline tsivilisatsioon areneda alles pärast tiheda hukkumiste sõela läbimist. Inimkond on jõudnud sellele tasemele, kus me juba oleme läbi tulnud mitmest ülitihedast filtrist ja vaakunud elu ja surma piiril, filtrisse kinni jäämine oleks aga tähendanud väljasuremist või arengu madalamalt tasemelt uuesti alustamist.