BLOGI NASA avaldab esimesed James Webbi teleskoobiga tehtud pildid (1)

teadus.postimees.ee
James Webbi kosmoseteleskoobi pilt Kiilu udukogust.
James Webbi kosmoseteleskoobi pilt Kiilu udukogust. Foto: NASA / STScI

Kosmoseentusiastid hoiavad hinge kinni. Teisipäeval avaldab NASA koostöös Euroopa ja Kanada kosmoseagentuuridega esimesed James Webbi kosmoseteleskoobi abil üles võetud fotod. Postimehe teadustoimetus peab suursündmusest ka otseblogi.

Reedel teatas NASA, et pilte avaldatakse kaugetest galaktikatest, eredatest udukogudest ja kaugest hiiglaslikust gaasiplaneedist. Ärevuse hoidmiseks on kujutisi seni kiivalt varjatud, mis on ka asjaosalised endid veidi küüsi närima pannud. «Ma ootan väga, et neid saladusi hoidma ei peaks, see oleks suur kergendus,» ütles kosmoseteleskoobi teadusinstituudi astronoom Klaus Pontoppidan esmaspäeval AFP-le. NASA peadirektor Bill Nelson lubab «sügavaimat pilti Universumist, mis eal on tehtud.»

Esimese pildi avaldab USA president Joe Biden 12. juulil Eesti aja järgi kell 00:00, kell 17:30 hakkab NASA otseülekande vahendusel ükshaaval järgmisi fotosid avaldama ja kommenteerima. Rahvusvaheline komisjon on otsustanud, et esimesena tuuakse rahva ette pilt Kiilu udukogust – tohutust tolmu- ja gaasipilvest, mis asub Maast 7600 valgusaasta kaugusel. Varajase universumi ekspert ja STSI astronoom Dan Coe tunnistas AFP-le, et kui ta esimest korda pilte nägi, sai ta universumi kohta teada kolm asja, mida ta varem ei teadnud.

Pariisi suveolümpiamängud 26. juulist 11. augustini
Vaata otseülekandeid Kanal 2-st, Duo 5-st, Postimehe veebist ja kuula raadio Kuku kajastusi. Venekeelsetele fännidele pakub põnevust Kanal 7.
Loe kõiki olümpiauudiseid siit.