Kaugeim kosmoselaev Voyager 1 hakkas 23 miljardi kilomeetri kauguselt saatma arusaamatut infot

Kaido Einama
, ajakirjanik
Voyager 1 on juba ammu väljunud Päikesesüsteemist ja kulgeb seninägemata aladel, saates andmeid, millest teadlased ei oska enam aru saada. Foto: NASA

USA kosmoseagentuur NASA uurib, miks on Maast kõige kaugem kosmoselaev Voyager 1 hakkanud saatma andmeid, millest pole võimalik aru saada.

44 aastat tagasi maailmaruumi saadetud ja praeguseks kõige kaugemale jõudnud kosmosesond Voyager 1 on endiselt Maast eemaldumas ning teadlased püüavad kinni isegi selle kosmoselaeva saadetud infot, kuid mingil seletamata põhjusel pole võimalik enam osadest andmetest aru saada.

Tähtedevahelisel teekonnal olev uurimislaev töötab muus osas normaalselt ja ülipika viitega jõuavad selleni isegi Maalt saadetavad juhtimiskäsud, mis täidetakse, endiselt kogutakse ja edastatakse teadusandmeid, kuid sondi juhtimissüsteem edastatavad näidud ei kajasta enam pardal tegelikult toimuvat.