Linnutee keskel ongi must auk, mille valguskoorikusse sattudes saaksite ette vaadates oma kukalt näha (4)

Marek Strandberg
, teaduse- ja tehnikatoimetuse juhataja
Supermassivse ja Linnutee keskmes asetseva Sagittarius A nimelise musta augu poolt mõjutatud ning Maal paiknevate raadieteleskoopide võrgu (EHT) signaalidest «ilmutatud» kujutis. Foto: Event Horizon Telescope, CC BY 4.0, Wikimedia Commons

Üle maailma hajutatult paiknevate raadioteleskoopide andmete «ilmutamisel» tuvastati Linnutee keskmes Päikesest neli miljonit korda raskem must auk. Maast on see 26 000 valgusaasta kaugusel.

Maa pinnale laiali jaotatud raadioantennide võrk ehk sündmuste horisondi teleskoobi (EHT – event horizon telescope) kogutud andmetest «ilmutati» 800 protsessoriga andmetöötlusarvuti abil pilt mustast august, mis kükitab otse meie Linnutee galaktika keskmes.

Sellega on tänaseks ka kindlaks tehtud, et Linnutee keskmes olev massiivne objekt Sagittarius A* on tõepoolest must auk.