NEW SCIENTIST ⟩ ELi plaan heitkoguseid lennunduses vähendada võib neid hoopis suurendada (1)

, New Scientist, kaasautor
Copy
Biokütuste mõju hindamine on keeruline, sest arvutuses nende mõju maakasutusele ja sealt tulevaid kaudseid heitkoguseid arvesse ei võeta.
Biokütuste mõju hindamine on keeruline, sest arvutuses nende mõju maakasutusele ja sealt tulevaid kaudseid heitkoguseid arvesse ei võeta. Foto: Caro / Boris Geilert

Kui teatud riigid oma tahtmise saavad, võivad kasvuhoonegaaside heitkogused kavandatavate Euroopa Liidu lennundust puudutavate määruste jõustumisel kahanemise asemel hoopis kasvama hakata.

Praegu veel läbirääkimisjärgus ReFuelEU eeskirjade kohaselt peaks ELi kommertslendudel kasutatama nn säästvaid lennukikütuseid. 2025. aastaks peab nende osakaal standardkütuste juures olema 2 protsenti, 2050. aastal aga juba 63 protsenti. Säästva kütuse definitsioon veel paigas ei ole ja sõltuvalt lõpptulemusest võib see tähendada, et hulka arvatakse ka sellised kütused, mille kasutamine viib heitkoguste suurenemiseni.

Euroopa Komisjoni esialgse ettepaneku kohaselt loetaks säästvateks lennukikütusteks peamiselt jäätmetest saadud kõrgtehnoloogilisted biokütusted ning taastuvenergiat kasutades loodud sünteetilisted kütusted. Toidust ja loomasöödast valmistatud biokütuseid sinna nimekirja ei arvataks.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles