Üks põhilisi manöövreid, mida oodatakse, on vältida kokkupõrkeid näiteks pargitud sõidukiga, muutes selleks sõidurada. Kui inimestele tundub see lihtsa ülesandena, on enamikul müügil olevatest 4. taseme isejuhtivatest masinatest selle ülesande täitmisega raskusi.
Kui esimese põlvkonna isejuhtivad autod suutsid lihtsate algoritmide tõttu sõita ainult väga kindlates ettemääratud keskkondades, siis nüüd eeldatakse, et uued isejuhtivad 4. ja 5. taseme sõidukid peaks hakkama saama peaaegu inimesest juhtide põhioskuste tasemega.
See tähendab, et isejuhtimise algoritm peab toetama aina keerukamaid toiminguid nagu reavahetus, möödasõit, reageerimine ootamatutele loodusnähtustele jne.
Möödasõidu algoritm oli tohutu väljakutse
Erinevad andmed näitavad, et ca kümnendik õnnetustest on ühel või teisel moel seotud sõidukite reavahetusega. Seega kui isegi inimesest juhtide jaoks on see tõsine probleem, siis pakub see isejuhtivate autode arendajatele veel eriti suurt väljakutset.
Möödasõidualgoritmid nõuavad palju infot ümbritseva keskkonna kohta igas suunas ning olukorras, lisaks keerulisi arvutusi nii paigal olevate kui liikuvate objektide kohta.
Algoritmi väljatöötamisel tuleb arvestada ka muude probleemsete teguritega, nagu ilmastikutingimused, liiklusolukorrad, suhtlus teiste liiklejatega, sh nii autode, jalakäijate kui ette joosta võivate loomadega arvestamisega, erineva tee kvaliteediga jne.
Autonoomsete sõidukite uurimisrühma juht Raivo Sell ja uurimisrühma teadlased Ehsan Malayjerdi, Mohsen Malayjerdi, Andres Udal ja Mauro Bellone rõhutavad artiklis olulisema tulemusena, et nende uus meetod lubab isejuhtival autol möödasõidu ja reavahetuse otsuseid teha senisega võrreldes palju kiiremini.
Samuti on tegemist turvalisema teekonnaplaneerimisega, sest valitakse ohutu rada, kasutades selleks katsete tulemusel tõestatud andmeid. Uue algoritmi puhul on täiustatud nii inimese kui ka masina liidest, mis annab varakult teada möödasõidu kavatsusest. Lisaks saab väita, et tegemist on ohutut möödasõidumanöövrit lubava meetodiga, mille käigus luuakse kõigile liiklusreeglitele vastav teekond, mida on kontrollitud simulatsiooni abil ja seejärel rakendatud isejuhtival masinal.
Teadusartikkel on täispikkuses saadaval väljaandes Journal of Field Robotics.