New Scientist ⟩ Generatsioon Covid: kehvad majanduslikud väljavaated, puudulik haridus ja jõuetus kliimaküsimuses (3)

, New Scientist, kaasautor
Copy
Pooleaastane lõhe koolihariduses võrdub Suurbritannia kontekstis 350 miljardi saamata jäänud naelaga eluea jooksul 8,7 miljoni kooliealise lapse kohta.
Pooleaastane lõhe koolihariduses võrdub Suurbritannia kontekstis 350 miljardi saamata jäänud naelaga eluea jooksul 8,7 miljoni kooliealise lapse kohta. Foto: Daiano Cristini/sintesi/sipa

Liialt tihti laskutakse eri põlvkondi käsitlevates aruteludes stereotüüpidesse ja võltskonfliktidesse: avokaadosöödikutest nartsissistlikud millenniumilapsed isekate ja raiskavate beebibuumerite vastu. Tõsiseltvõetava analüüsi asemel lõpetame apokrüüfiliste ennustustega selle kohta, kuidas Y-põlvkond «tapab» kõik alates veinikorkidest lõpetades salvrätitööstusega, kirjutab New Scientisti kaasautor Bobby Duffy.

Niisugune diskursus ei oleks sedavõrd murettekitav, kui see ei seaks kahtluse alla teaduslikku uurimistööd põlvkondlike erinevuste kohta, mis iseenesest on võimas vahend ühiskondlike muutuste mõistmiseks ja prognoosimiseks. Need võivad anda ainulaadseid ja sageli ka üllatavaid teadmisi, kuidas ühiskonnad ja üksikisikud arenevad ja muutuvad.

Seda seetõttu, et põlvkondlikud muutused on nagu looded: võimsad, aeglased ja suhteliselt etteaimatavad. Kui põlvkond on võtnud teatud kursi, kipub see ka nii jääma – see aitab meil näha tõenäolisi tulevikustsenaariume. See on nii isegi tõsiste šokisünduste puhul, nagu sõjad või pandeemiad, mis kalduvad suundumusi rõhutama ja kiirendama. Olemasolevad kitsaskohad tuuakse halastamatult päevavalgele ning meid lükatakse kiiremini edasi mööda teid, kuhu me juba sattunud oleme.

Tavaliselt võtame oma väärtused ja hoiakud lõplikult omaks hilises lapsepõlves ja varases täiskasvanueas, seega on põlvkonda kujundavatel sündmustel tugevam mõju inimestele, kes kogevad neid täiskasvanuks sirgudes. Sellepärast on eluliselt tähtis jälgida meie teele sattuvaid õppetunde vaadates eelmisi põlvkondi, et mõista, mida koroonapandeemia tähendab nende jaoks, kes sellega üles kasvavad ning kasutada neid teadmisi selleks, et aidata generatsiooni Covidit nende ees seisvate enneolematute väljakutsetega toime tulla.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles