Laevandus mängib kliimamuutuse kontekstis lennundusest suuremat rolli ning on jäänud üheks vähestest sektoritest, kus heitkogused kahanemise asemel hoopis kasvavad - seal ei ole süsiniku eemaldamiseks veel kindlat teed leitud. Kuid möödunud kuu võib olla pöördepunkt. 24. augustil teatas Maersk, maailma suurim laevandusfirma, et on tellinud kaheksa laeva, mis töötavad nii tavalisel naftapõhisel kütusel kui ka metanoolil
Tellijale
New Scientist ⟩ Maersk pöörab kursi roheliseks (1)
Need ei ole küll esimesed metanoolil töötavad laevad – selliseid on üle maailma juba umbes 20 – kuid need on kaugelt kõige suuremad: kaubalaevad, mis on võimelised ladustama 16 000 konteinerit. Mis kõige olulisem, Maersk ei ole lubanud pelgalt laevanduse analoogi 4K-valmis televiisorist, vaid nad on lubanud neid laevu juhtida pigem metanoolil kui naftal «nii kiiresti kui võimalik».