New Scientist Facebook plaanib luua oma metaversumi

Copy
Metaversum on järgmine tase ürituste korraldamises - mitmed bändid korraldavad uusi vahendeid kasutades juba kontserte
Metaversum on järgmine tase ürituste korraldamises - mitmed bändid korraldavad uusi vahendeid kasutades juba kontserte Foto: SWNS

Miljonid Ariana Grande fännid osalesid mõne nädala eest lauljanna kontsertidel, mida ei peetud mitte traditsioonilisel kontserdilaval, vaid videomängus Fortnite. Sellised muusika ja 3D-graadikaga täiustatud üritused on näide Silicon Valley uuest lemmikust: metaversumist.

Mis see metaversum siis ikkagi on?

Metaversum on jagatud veebiruum, milles on 3D-graafika kas ekraanil või virtuaalreaalsuses. Ulmekirjanik Neal Stephenson kasutas seda terminit 1992. aastal oma romaanis «Lumevaring», kus ta kirjeldas virtuaalreaalsust nimega Street. Hiljem on terminit kasutatud romaanis ja filmis «Valmistub esimene mängija», kus metaversumit kutsuti OASISeks.

Kas metaversumid eksisteerivad ka pärismaailmas?

Ilmselt oli esimene katse tõelist metaversumit luua Second Life, mis käivitati 2003. aastal. Oma tipphetkel oli sellel umbes miljon regulaarset kasutajat. Seal oli oma valuuta ja kasutajad võisid ehitada kinnisvara, korraldada üritusi ja oma avatari kujundada. Midagi konkreetset, mida saavutada oli vaja, seal ei olnud. Duran Duran korraldas 2006. aastal Second Life’is kontserte.

Metaversum on ka teiste mänguarendajate silmapiiril. Võtkem näiteks Roblox, mis võimaldab mängijatel omaenda mänge luua ja jagada. «Nagu postiteenus, telegraaf, telefon, teksti- ja videoedastus on koostöised teenused, usume, et Robolox ja metaversum ühendavad need ideed ärisuhtluse olulisteks vahenditeks,» kirjeldas kaasasutaja David Baszucki New York Timesile.

Tagasi üles