New Scientist ⟩ Teadlased vaidlevad, kas vastleitud inimese eellane «draakonmees» väärib eraldi liiginime (2)

Michael Marshall
, New Scientist, kaasautor
Kunstniku nägemus draakonmehest oma elupaigas.
Kunstniku nägemus draakonmehest oma elupaigas. Foto: Chuang Zhao / SWNS

Inimeste evolutsiooniline sugupuu on endale saanud uue liikme, kuid Homo longi vastuvõtt on jäänud pehmelt öeldes jahedaks. Paljud teadlased on seisukohal, et kuigi liigi määramiseks kasutatud tohutusuur kolju ei paista pärit olema ei kaasaegselt inimeselt ega neandertallaselt, oli sellele uue liiginime andmine tarbetu.

Mõned spekuleerivad ka, et kolp kuulus mõnele salapärasele denislasele – inimese väljasurnud liigile või alamliigile, kes elas kunagi Ida-Aasias - ja et see võib meile esimest korda ajaloos denislase näost aimu anda.

Hiinas tehtud avastus on üks kahest mõned nädalad tagasi välja kuulutatud erakordsest leiust, mis meile meie kaugete inimsugulaste kohta midagi räägivad. Teine avastus, mis teatavaks tehti, oli varem tundmatu inimgrupi kohta, kelle säilmed Iisraelis välja kaevati.

Hiina fossiil, tuntud ta kui Harbini kolju, avastati salapäraseks jäänud asjaoludel Harbin Citys Heilongjiangi provintsis 1930. aastatel. Mees, kes kolju leidis, peitis selle kaevu ning avaldas leiu asukoha alles oma surivoodil. 2018. aastal leiti see üles ning nüüdseks on seda ka esimest korda analüüsitud.