Saada vihje

Järgmine langeja: tehisintellekt tegi inimesele ära populaarses arvutimängus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Starcraft II mängimine Gamescom kokkutulekul 2015. aastal.
Starcraft II mängimine Gamescom kokkutulekul 2015. aastal. Foto: Sergey Galyonkin

Ettevõtte DeepMind algoritm AlphaStar suutis lüüa populaarses reaalaja strateegiamängus Starcraft II suuremat osa inimestest tipptasemel mängijaid.

Saavutus aitab kaasa päris maailmas erilise vaevata otsuseid teha suutvate tehisintellektide loomisele, kirjutab ERR Novaator.

Kosmilist sõda jäljendav Starcraft on kordades keerukam malest, go'st, Atari mängudest ja Texas Hold'em pokkerist. Keerukusele vaatamata suutis AlphaStar 44 päeva kestnud treeningperioodi järel edestada 99,8 protsenti inimestest StarCrafti mängijaid. «AlphaStar on esimene tehisintellektil põhinev süsteem, mis saavutas professionaalselt mängitava e-spordi alal inimestest tippmängijatele võrreldava võimekuse, ilma et mängu oleks lihtsustatud,» sõnas DeepMindi juhtivteadlane David Silver tulemuste tutvustamiseks korraldatud pressikonverentsil.

Uuring ilmus teadusajakirjas Nature.

Tagasi üles