Uuring: rollis oleval näitlejal kahaneb eneseteadvusega seotud ajuaktiivsus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Shakespeare'i "Romeo ja Julia" muusikalivormis lavastus Moskvas.
Shakespeare'i "Romeo ja Julia" muusikalivormis lavastus Moskvas. Foto: Vjatšeslav Prokofjev/TASS/Scanpix

Näib, et koolitatud näitlejate võime ennast täiesti teise inimese rolli viia kajastub ka nende ajutegevuses.

Stanislavski süsteemi rakendav näitleja kujutleb ennast selleks inimeseks, keda ta mängib, mõtleb tema mõtteid, tunneb tema tundeid ning liigub ja räägib nagu tema. Steven Brown, Peter Cockett ja Ye Yuan Hamiltonist McMasteri Ülikoolist kutsusid oma laborisse hulga näitlejaharidusega katseisikuid, nii mehi kui ka naisi, ja lasid neil sisse elada kas Romeo või Julia rolli samanimelisest Shakespeare'i näidendist, kirjutab ERR Novaator.

Siis, rollis olles, pidid näitlejad vastama mitmesugustele küsimustele, samal ajal aga mõõdeti nende ajuaktiivsust funktsionaalse magnetresonantsi meetodil.

Tulemus oli üllatav. Rollis olles oli ajuaktiivsus märgatavalt madalam kui rollist väljas olles, nii üleüldiselt kui ka piirkonniti, eriti näiteks eesajukoore mõnedes piirkondades.

Loe lähemalt ERR Novaatorist.

Uuring ilmus ajakirjas Royal Society Open Science.

Tagasi üles