Uuring: ISSi mutantbakterid keskenduvad inimeste ründamise asemel ellujäämisele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rahvusvaheline Kosmosejaam.
Rahvusvaheline Kosmosejaam. Foto: NASA / Scanpix

Mikrogravitatsioon, kosmiline kiirgus ja eraldatus muust maailmast muudab küll jõudsalt rahvusvahelises kosmosejaamas elavate mikroobide DNA-d, kuid see ei muuda neid ilmtingimata inimestele ohtlikumaks, selgub värskest analüüsist.

«Ühiskonnas näib valitsevat arusaam, et kosmos on mingil moel ebaloomulik ja seal viibimisel on ootamatud, inimestele isegi ohtlikud tagajärjed. Tõsi, bakterid üritavadki orbiidil paremini ellu jääda ning neile uute ja võõraste tingimustega kohaneda. Need kohastumused pole aga inimestele ilmtingimata kahjulikud ega päädi nende väljasöömisega,» leidis uurimust eestvedanud Erica Hartmann ERR Novaatorile.

Nimelt avastati Rahvusvahelisest Kosmosejaamast hiljuti hulk ebatavaliselt kiiresti muteerunud baktereid ning varasemadki uuringud on näidanud, et kosmosesse viidud bakterid tapavad näiteks hiiri edukamalt kui nende Maale jäänud suguvennad.

Uuring ilmus ajakirjas mSystems.