Video: kosmoseaparaat jõudis potentsiaalselt Maad sihtiva asteroidi juurde

Kaur Maran
, toimetaja
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bennu
Bennu Foto: NASA / AP / Scanpix

NASA kosmoseaparaat OSIRIS-Rex jõudis pärast kaht aastat väldanud reisi asteroidi Bennu juurde ning asub uurima seda kunagi potentsiaalselt Maad tabavat kosmosekivi.

Esmaspäeva õhtul jõudis OSIRIS-Rex lõpuks 19 kilomeetri kaugusele oma uurimisobjektist. Asteroid Bennu on teadlaste kõrgendatud tähelepanu all, kuna mudelite kohaselt peaks ta 150 aasta pärast mööduma Maast ohtlikult lähedalt.

Saadavad andmed aitavad paremini hinnata kokkupõrke võimalust, aga ka varase Päikesesüsteemi ehitust ja muud meie enda kosmilise päritoluga seonduvat.

Asteroidile lähenemise kohta avaldas kosmoseagentuur ka lühivideo:

Lisaks kosmoseruumist tehtud kaugseire-vaatlustele kogub OSIRIS-Rex enne Maale naasmist asteroidist ka 60 grammi pinnasematerjali, et seda hiljem Maa peal analüüsida. Erinevalt mõnedest teistest asteroidi-missioonidest ei maandu OSIRIS-Rex aga Bennu pinnal, vaid kogub materjali spetsiaalse kogumisvarda abil. Oma reisi tagasi Maale alustab aparaat aastal 2021.

Kui kõik õnnestub, saab sellest väärtuslikem kosmosematerjali Maale toomine pärast 1960. aastate Kuu-missioone, mil astronaudid tõid endaga kaasa terve hulga käsitsi kogutud proove.

Bennu