Isesõitvate autodega seonduvaid moraalikonflikte käsitlenud suurküsitluse tulemused viitavad, et üleilmse eetikakoodeksi loomine ei pruugi olla kuigi lihtne.
Maailmal pole veel aimu, keda isesõitvad autod alla ajada võiks (1)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Me ei ütle, et insenerid peaksid korraldama isesõitvaid autosid juhtivate algoritmide loomisel rahvaküsitlusi, ent eksperdid peavad kuidagi reeglite väljatöötamisel rahvast kaasama. Muidu võib oodata, et esimesed surmaga lõppevad liiklusõnnetused pidurdavad nende laiemat kasutuselevõttu... märkimisväärselt» mõtiskles Edmond Awad, küsitlustulemused kokkuvõtva uurimuse esimene autor ERR Novaatorile antud intervjuus.
Kokku analüüsis Awadi töörühm 40 miljonit otsust, mille tegid inimesed 233 riigist või iseseisvast haldusüksusest. Massachusettsi Tehnikainstituudi doktorant tunnistas, et päris maailmas hakkab tulema eelnevalt kirjeldatud dilemmasid haruharva.
Kuhu nad oma uuringuga jõudsid, loe lähemalt ERR Novaatorist.