Tormilise elulooga Christian Ackermann oli Eestimaa esimene kunstnikuhing

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Koeru kiriku krutsifiks on Christian Ackermanni suurepäraste tööde hulgas haruldase meisterlikkusega valmistatud skulptuur.
Koeru kiriku krutsifiks on Christian Ackermanni suurepäraste tööde hulgas haruldase meisterlikkusega valmistatud skulptuur. Foto: Peeter Säre

Suure tõenäosusega on paljud lugejad näinud mõnda Christian Ackermanni töökojast pärinevat meisterlikku nikerdust. Kuid meistri nimi on vähem tuntud. Juba paar aastat väldanud uurimisprojekti «Christian Ackermann: Tallinna Pheidias, ülbe ja andekas» raames loodavad kunstiloolased seda muuta.

Postimehega vestlesid uurimisprojekti eestvedajad Tiina-Mall Kreem ja Hilkka Hiiop. Kreem töötab Eesti Kunstimuuseumis kuraatorina, Hiiop on Eesti Kunstiakadeemia muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna professor.

Ackermann saabus Tallinna 1670. aastate algul Königsbergist. Ta rändas tollasele käsitöö- ja kunstimaailmale omaselt selliaastatel ringi Danzigis (Gdansk), Stockholmis ja Riias. Saabunud Tallinna, hakkas Ackermann tsunftimeister Elert Thiele selliks, kelle noore lese ta pärast Thiele surma endale naiseks kosis, saades kaasa ka maja, töökoja ja -riistad.

Tagasi üles