NASA teatas suurest Marsi-avastusest

Kaur Maran
, toimetaja
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kunstniku kujutis Curiosity kulgurist Marsi pinnal.
Kunstniku kujutis Curiosity kulgurist Marsi pinnal. Foto: NASA/JPL-Caltech/MSSS

Täna õhtul avaldatav suur avastus on seotud Marsi geoloogia või kliima üksikasjadega, tõenäoselt võib oodata uusi teadmisi planeedil minevikus elanud eluvormide kohta.

Täna õhtul kell 21 teatavad NASA Marsi-uurijad suurest punase planeediga seotud avastusest. Millest täpsemini juttu tuleb, ei ole kuigi palju teada. Ainus vihje on, et tegemist on planeedi kliimat ja geoloogiat uuriva Curiosity kulguri uuemate avastustega. Kuigi paljud võivad siit oodata maavälise elu lõplikku avastamist, kirjutab Science Alert, et sellise avalduse tõenäosus on küllaltki väike.

Sama kinnitas ERRi Novaatorile ka teadusajakirjas Science avaldatava uuringu üks autoritest. Vastavalt Novaatori infole on tõenäoselt tegemist uue infoga planeedil minevikus elanud organismide kohta.

Teaduslikus mõttes tõotab siiski tegemist olla küllaltki kaaluka avastusega. NASA teatel osalevad pressikonverentsil:

• NASA Goddardi Kosmoselendude Keskuse Päikesesüsteemi uurimise divisjoni direktor Paul Mahaffy, kes vastutab ka Curiosity kogutud proovide analüüsi eest;
  • Goddardi keskuse teadlane Jen Eigenbrode, kelle töö on seotud gaaside ja orgaaniliste ühendite uurimisega;
  • Jet Propulsion Laboratorys töötav atmosfäärikeemik Chris Webster;
  • JPLi Marsi teaduslaboratooriumi geofüüsik Ashwin Vasavada.

Eesti aja järgi kell 21.00 algaval pressikonverentsil saavad kõik huvilised sotsiaalmeedia vahendusel ka ise teadlastele küsimusi esitada.