Kolmas versioon sarnaneb teisele, ent mõjub veel trööstitumalt. Selles situatsiooni mõistab kultuur, et hukk on ligidal ning võtab kasutusele vähese ökoloogilise mõjuga energiallikad, näiteks päikeseenergia. Kuid sellega on liiga hiljaks jäädud, planeedi temperatuur tõuseb endiselt ja kuigi energeetilise vahetusega suudeti tõusu vähesel määral ohjes hoida, lõppeb seegi kultuuri täieliku kollapsiga. Mudel näitab, kuidas liiga hilja tegutsema hakates ei jõuda tsivilisatsioon ennast päästa.
Vaid neljas stsenaarium kirjeldab teoreetilise kultuuri ellujäämist ning isegi õitsengut. Sellisel juhul suudab tsivilisatsioon ennast õigel hetkel korrigeerida ning üle minna energiallikatele, millel on madal või puuduv keskkondlik mõju. Kuigi planeedi keskmine temperatuur on võrdlemisi jäädavalt muutunud on sellel juhul kultuur suutnud ennast tasakaalustada, kiire elanikkonna kasv on pidurdunud peaeagu olematuks ning on saavutatud teatav jätkusuutlikus.
Osaliselt tuginevad Franki ja tema kolleegide loodud mudelid Lihavõttesaare rahvaga juhtunule. Keset Vaikset ookeanit asuv saar koloniseeriti polüneesia sugu inimeste poolt hiljemalt 8. sajandil ning 13. ja 16. sajandi vahel elas seal ligi 10 000 inimest. Kuid 18. sajandiks langes populatsioon ressurssipuuduse tõttu vaevalt 2000 elanikuni.
Franki ja kolleegide loodud teoreetilised mudelid otsisid muu hulga ka lahendust küsimusele, kas on olemas mingid kultuurideülesed seaduspärad, mille abil saab ennustada ka meie enda tsivilisatsiooni tulevast käekäiku. Kuigi säärased arutused on olemuslikult teoreetilised ja neid võib süüdistada isegi futurismis, võivad need siiski kaunis tabavalt illustreerida erinevaid lähenemisi meie enda planeeti vaevavatele probleemidele.