:format(webp)/nginx/o/2018/03/23/7715695t1h44f4.png)
Kui palju teadust on riigile vaja? Milliseid erialasid peaks eelistama? Mida üldse saab heaks teaduseks lugeda? Nendele küsimustele otsib vastust akadeemik Andres Öpik.
Kui palju teadust on riigile vaja? Milliseid erialasid peaks eelistama? Mida üldse saab heaks teaduseks lugeda? Nendele küsimustele otsib vastust akadeemik Andres Öpik.
Paar nädalat tagasi (8. märtsil 2018) ilmus teadusajakirjas Nature professor Thomas Sinkjæri lugu[1] ideede finantseerimisest ning sellest, kuidas teadlasi vabastada bürokraatlikust survest nii, et taastuks nende julgus tulla välja parimate ja julgeimate ideedega olukorras, kus teadusgrantide hindamissüsteem on tegelikult justkui innovatsioonivaenulik. Uuenduslike ideede toetamiseks on tänapäeval vaja ilmselt hoopis ebatavalisemaid hindamismeetodeid ja mõtteviise üldisemalt. Samuti olid uued ideed ning nende olulisus ühiskondliku mõju kontekstis, lisaks teaduse oivalisuse tegelikule tähendusele ja selle hindamisele kõneks ka Natures 22. veebruaril ilmunud toimetusveerus[2].