TEDxTallinnaVangla projektijuht Mari-Liis Sööt ütles, et inspiratsioonikonverentsi korraldamine vanglas on esmakordne Eesti ajaloos, samuti suhteliselt harv nähtus Euroopas. „Vangla oma müüridega ning peensusteni reglementeeritud elukorraldusega on inspiratsiooni ja loovuse antipood. See on erilise kontrastina Eesti ühiskonnas, kus müürideta mõttelend ning segmentideta ühiskond on ülimaks taotluseks,“ rääkis projektijuht. „Pealegi, ma ei ole kohanud ühtegi inimest, kel TEDx-i seekordset asukohta kuuldes põnevusetuluke poleks silmis süttinud,“ lisas ta.
TEDx-i juhtmotiiv “müüritud” on sõnamäng, mis on ajendatud nii konverentsi asukohast kui soovist inspireerida mõtlema, kuidas elada müürideta ja samal ajal müürituna. “ Vanglamüüride taga on Loksa linna jagu inimesi, kes varem või hiljem sealt välja pääsevad ning kes endale ühiskonnas kohta hakkavad otsima. Soovime panna inimesi huvituma sellest, mil moel saavad müüride tagant inimesed tavaellu naasta – kas see on sujuv teekond või hõlmab endas peamiselt meie, vabaduses elavate inimeste poolt seatud mõttemüüride ronimist,“ avas Sööt vanglas peetava TEDx-i osas enamat tausta, jättes õhku mõtlemapanevad küsimused.
„Vangla kohta on eelarvamusi, füüsiline ligipääs sinna piiratud, sestap ka värskete ideede jõudmine vanglamüüride vahele limiteeritud. Tahame TEDxTallinnaVanglaga paotada vanglaust ja tekitada inimestes huvi selle vastu, mis neis asutustes toimub,“ mõtiskles Mari-Liis Sööt.
TEDxTallinnaVangla käigus astuvad teiste seas üles endine kinnipeetav, nüüdseks ühiskonnas väga edukalt toime tulev, infoteaduste magister Immanuel Volkonski. Julge maailmaparandaja ja müüride lammutaja Harju Risti koguduse õpetaja Annika Laats, Andrus Kõresaar - üks KOKO arhitektidest, kes muu hulgas on tegelenud ka Patarei vangla ümbermõtestamisega. Vanade tapeetide restauraator Kadri Kallaste, portugallasest majandusteadlane Ricardo Vincente, bioloog Anu Aaspõllu, eetiline häkker Tõnu Samuel, teaduspromootor Marju Himma-Kadakas. Sõna saavad ka vanglas viibijad, praegused tummad liikmed ühiskonnas.