Foto ajaloost: maailma suurim õhusõiduk lendas üle Tallinna vanalinna

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eva-Lotta Kivi
Copy
Tsepeliin «Krahv Zeppelini» lendamas Tallinna kohal 24. septembril 1930. aastal.
Tsepeliin «Krahv Zeppelini» lendamas Tallinna kohal 24. septembril 1930. aastal. Foto: Tallinna linnaarhiiv

Tallinna fotograafid  olid 1930. aasta 24. septembril juba varakult valvel – sel päeval pidi ülelennu tegema tolleaja suurim tsepeliin Krahv Zeppelin. 

Tegu ei olnud esimese tsepeliiniga Tallinna kohal. Juba Esimese maailmasõja ajal, 31. juulil 1917 kella 11 paiku nähti Tallinnas saksa tsepeliini. Nägid küll vähesed, sest õhulaev, mis paistis nagu väike sigar oli väga kõrgel pilvede vahel, kirjutab Tallinna linnaarhiiv.

1930. aastal olid lennukid Eestimaa taevas juba täiesti tavalised. 22. septembril toimus Eesti lennuväe õppus Türil ehk «Kahetunniline paraadmarss Sootaga välja». Ka see üritus pälvis arvuka publiku tähelepanu.

Tsepeliini ülelend kaks päeva hiljem, kolmapäeva 24. septembril, oli aga pealtnägijatele täiesti ennenägematu ja eriline sündmus. Oli ju tegu tolleaja suurima õhusõidukiga.

Tegemist oli esimese Esimese maailmasõja järel ehitatud tsepeliiniga. 8. juulil 1928, krahv Ferdinand von Zeppelini 90. sünnipäeval, ristiti äsja valminud õhusõiduk tema nime järgi: LZ 127 Graf Zeppelin.

Kuni õnnetu saatusega, LZ 129 Hindenburg, valmimiseni 1936. aasta veebruaris, oli tegu maailma suurima õhusõidukiga.

Esimese reisi tegi Krahv Zeppelin 1928. aasta septembris ja viimase juunis 1937. Tegemist oli oma aja edukaima õhusõidukiga, mis tegi kokku 590 lendu ja läbis 1,6 miljonit kilomeetrit ja veda sealjuures 13110 reisijat. 143 korda ületas õhulaev Atlandi ja ühe korra Vaikse ookeani. 

Loe pikemalt Tallinna linnaarhiivi blogist

Tagasi üles